reklama
reklama

Bryła lodu raniła jedną osobę. Kierowcy ciężarówek narzekają, GDDKiA zapowiada działania

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: poglądowe-archiwum&KPP Kutno

Bryła lodu raniła jedną osobę. Kierowcy ciężarówek narzekają, GDDKiA zapowiada działania - Zdjęcie główne

Niedawno pod Kutnem bryła lodu spadająca z naczepy uderzyła w inną ciężarówkę i raniła kierowcę. GDDKiA zapowiada, że ułatwi odśnieżanie aut ciężarowych | foto poglądowe-archiwum&KPP Kutno

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaSzykują się duże zmiany w Miejscach Obsługi Podróżnych. O sprawie informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wszystko ma na celu poprawę bezpieczeństwa. O tym, że takie działania są potrzebne przekonaliśmy się niedawno pod Kutnem.
reklama

Pod koniec ubiegłego roku na drodze krajowej nr 91 doszło do zdarzenia drogowego. Jak się okazało, nie było to typowa kolizja drogowa, ponieważ nie doszło do zderzenia się ze sobą samochodów. Podczas wymijania się dwóch pojazdów z plandeki samochodu ciężarowego renault spadła bryła lodu, która uderzyła w przednią szybę samochodu marki Man, rozbijając ją. Kawałki szkła zraniły kierowcę mana, poszkodowany mężczyzna został przewieziony do szpitala.

reklama

Za właściwe przygotowanie pojazdu do drogi, w tym jego dokładne odśnieżenie, odpowiedzialny jest kierowca. W komentarzach wielu kierowców ciężarówek pisało, że czasami jest to niewykonalne. Wkrótce ma się to zmienić.

- Jak kierowca ma usunąć lód z naczepy? Jak ma na nią wejść? Drabinę ma ze sobą wozić?Wymogi wymogami,  ale życie jest życie. Na parkingach czy stacjach beznyznowych nie ma ani urządzeń ani ramp żeby można było zadbać o bezpieczeństwo - pisał jeden z internautów.

 

- Bezpieczeństwo korzystania z dróg krajowych należy do priorytetów GDDKiA, zwracamy więc uwagę na każdy aspekt mogący wpłynąć na jego poprawę. Od kilku lat prowadziliśmy rozmowy z branżą logistyczną i zarządcami MOP-ów na temat konieczności zapewnienia kierowcom ciężarówek infrastruktury do odśnieżania pojazdów. Obecnie ramp do odśnieżania nie posiadają bowiem nawet bazy przeładunkowe i centra logistyczne wyspecjalizowane w obsłudze pojazdów ciężarowych – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

reklama

Od 2021 r., w wyniku wprowadzonych przez GDDKiA zapisów do postępowań przetargowych, infrastruktura do odśnieżania ciężarówek będzie musiała obligatoryjnie lub fakultatywnie (czyli w zależności od zgłoszonych przez GDDKiA potrzeb) powstać na MOP kategorii II i III.

- Należy jednak podkreślić, że aby sprostać zapotrzebowaniu na platformy do odśnieżania w okresach intensywnych opadów śniegu i wzmożonego ruchu, niezbędne jest też szerokie zaangażowanie sektora logistycznego. Liczymy więc, że nasze działania staną się impulsem dla branży do wyposażenia centrów przeładunkowych w odpowiednie rampy lub urządzenia – dodaje GDDKiA.

reklama

W trwających obecnie postępowaniach przetargowych, obowiązek wybudowania infrastruktury do odśnieżania pojazdów ciężarowych dotyczy:

  • S3 MOP Racula Zachód,
  • S5 MOP Gruczno Wschód,
  • S5 MOP Gruczno Zachód,
  • S7 MOP Widoma Wschód,
  • S7 MOP Widoma Zachód,
  • S7 MOP Lubień,
  • S7 MOP Krzeczów,
  • A1 MOP Kargał Las,
  • A1 MOP Wola Krzysztoporska,
  • A1 MOP Siomki,
  • A1 MOP Danielów.
 

Infrastruktura ma być gotowa w ciągu 12 miesięcy od dnia przekazania terenu dzierżawcy.

Po zakończeniu trwającej obecnie rozbudowy węzła sanitarnego na A1 MOP Mszana Południe, obligatoryjna budowa ramp do odśnieżania zostanie również uwzględniona w postępowaniu przetargowym na dzierżawę tego obiektu. 

Najpóźniej w październiku br., platformy powstaną też na A1 MOP Woźniki Wschód i Woźniki Zachód, na które zakończono już postępowania przetargowe.

Dodatkowo, do końca października 2023 r. rampy do odśnieżania powstaną na autostradzie A4 na MOP kat. I Prószków i Przysiecz.

- Oprócz MOP, na których budowa ramp do odśnieżania jest obligatoryjna, w przetargach na dzierżawę pozostałych MOP kat. II i III uwzględniliśmy zapisy dotyczące ich fakultatywnego stworzenia – informuje GDDKiA.

Oznacza to, że infrastruktura zostanie zbudowana, po zgłoszeniu takiej potrzeby ze strony GDDKiA. Dotyczy to trwających przetargów na dzierżawę:

  • S8 MOP Biernatki Wschód,
  • S8 MOP Biernatki Zachód,
  • S8 MOP Kołaki,
  • S8 MOP Kossaki,
  • S8 MOP Cibory,
  • S6 MOP Kamień Północ,
  • S6 MOP Kamień Południe,
  • S61 MOP Chomentowo Wschód,
  • S61 MOP Chomentowo Zachód,
  • S61 MOP Górki Zachód,
  • S61 MOP Górki Wschód,
  • S61 MOP Zabiele Wschód,
  • S61 MOP Zabiele Zachód,
  • S7 MOP Smyków,
  • S7 MOP Dłużniewo,
  • S7 MOP Ćwiklinek,
  • S7 MOP Pepłowo Wschód,
  • S7 MOP Pepłowo Zachód,
  • S19 MOP Janów Lubelski Wschód,
  • S19 MOP Janów Lubelski Zachód,
  • S19 MOP Jeżowe,
  • S19 MOP Podgórze,
  • S17 MOP Niwa Babicka,
  • A2 MOP Ostrów Kania Północ,
  • A2 MOP Ostrów Kania Południe.
info: GDDKiA&własne

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama