reklama
reklama

Kutno: Rusza 112 dla zwierząt! Możesz zgłaszać, gdy dzieje im się krzywda

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: poglądowe (archiwum KCI)

Kutno: Rusza 112 dla zwierząt! Możesz zgłaszać, gdy dzieje im się krzywda - Zdjęcie główne

Mieszkańcy Kutna i województwa łódzkiego mogą korzystać z tzw. 112 dla zwierząt | foto poglądowe (archiwum KCI)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaNa naszych łamach niestety niejednokrotnie przekazujemy informacje o tym, że w Kutnie lub najbliższych okolicach jakiemuś zwierzęciu dzieje lub działa się krzywda. Od dzisiaj mieszkańcy mają do dyspozycji nowe narzędzie. Dzięki niemu można uratować zdrowie lub życie niejednego czworonoga.
reklama

112 dla zwierząt w woj. łódzkim

Łódzkie, Wielkopolska i Śląsk – to kolejne obszary, które swoim działaniem już wkrótce obejmie aplikacja Animal Helper. Za jej pośrednictwem można zgłaszać każdy przypadek, gdy zwierzęciu dzieje się krzywda. To prawdziwa rewolucja w zakresie pomocy zwierzętom. Docelowo ma przyjmować zgłoszenia z całego kraju.

Od dzisiaj w naszym województwie działa aplikacja za której pomocą możemy zgłaszać każdą sytuację w której jakiemuś zwierzęciu dzieje się krzywda. Mowa tu zarówno o zwierzętach domowych, jak i dzikich czy gospodarskich. 

reklama

Oprócz łódzkiego aplikację uruchomiono na Śląsku i w Wielkopolsce.

Dotychczas, do działającej od pół roku centrali wpłynęło blisko 3000 zgłoszeń. Ta zatrważająca liczba to zwierzęce dramaty z zaledwie dwóch województw, przy czym większość z województwa pomorskiego. To właśnie tam aplikacja rozpoczęła swoje działania pilotażowo.

Województwo łódzkie, wielkopolskie i śląskie – to stąd już wkrótce, do całodobowej centrali 112 dla zwierząt, będą wpływały zgłoszenia dotyczące zwierząt w potrzebie. 

"Czasami liczy się każda minuta"

- Ostatnie miesiące pokazały, że gdyby nie aplikacja, służby czy też organizacje nie dotarłyby do wielu cierpiących zwierząt, bo po prostu nie miałyby skąd się o nich dowiedzieć. Czujemy ogromną odpowiedzialność i wiemy, że w pozostałych województwach również są zwierzęta, które czekają na naszą pomoc – mówi Adam Van Bendler, stand-uper i inicjator powstania aplikacji Animal Helper.

reklama

Trzy kolejne województwa – a wśród nich województwo łódzkie – to spory krok i jednocześnie wyzwanie dla centrali Animal Helper.

- Byliśmy ostrożni, chcieliśmy najpierw wszystko dokładnie przetestować, oszacować i dopracować. W tym czasie udało nam się do tego stopnia zoptymalizować i ulepszyć system obsługi zgłoszeń, byśmy byli w stanie przetwarzać więcej zgłoszeń dziennie – tłumaczy Paweł Waszkiewicz, współtwórca projektu, który koordynuje prace centrali Animal Helper.

reklama

Animal Helper działa jak 112 dla zwierząt. Specjalnie utworzona w tym celu centrala przyjmuje zgłoszenia 24/7, a pracownicy błyskawicznie przekierowują je do odpowiednich dla danego rodzaju i miejsca zdarzenia służb lub organizacji pozarządowych. 

- Są to w większości przypadki znęcania się nad zwierzętami, niehumanitarne warunki, ale też zwierzęta ranne, zagubione, powypadkowe. Każdy przypadek jest inny, niektóre są naprawdę drastyczne i liczy się każda minuta – opowiada Adam Van Bendler.

reklama

Do tej pory z aplikacji mogli skorzystać mieszkańcy województwa pomorskiego, a od nieco ponad miesiąca, z zachodniopomorskiego. Już od pierwszego dnia pracownicy centrali mieli pełne ręce roboty. 

- Operatorki wiedzą, co robić w sytuacji nagłego spiętrzenia się zgłoszeń. Kluczowa jest tutaj priorytetyzacja, od najpilniejszych, gdy zagrożone jest życie zwierzęcia, do najmniej pilnych. Najpierw pomagamy tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne – mówi Waszkiewicz.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama