Starosta Daniel Kowalik, wicestarosta Anna Konwerska i członek zarządu powiatu - Tomasz Walczewski podpisali umowę na remont drogi powiatowej nr 2144E gr. m. Kutno – Imielno – Kołomia - Morzyce”.
Powiatowi kutnowskiemu przyznano dofinansowanie w wysokości 5 770 290,00 zł, a całkowita planowana wartość inwestycji to 9 617 151,00 zł.
- Celem realizacji niniejszego projektu jest polepszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawa jakości sieci dróg powiatowych oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników dróg Powiatu Kutnowskiego. Poprawa stanu technicznego dróg jest dla nas priorytetem bowiem zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wyremontowane i odpowiednio oznakowane drogi minimalizują ryzyko wypadków, co jest szczególnie ważne w regionach o dużym natężeniu ruchu, jak Powiat Kutnowski. Dobrej jakości nawierzchnia oraz infrastruktura to także lepsze warunki dla służb ratunkowych, które mogą szybciej i sprawniej dotrzeć do miejsc wypadków czy nagłych zdarzeń – komentuje starosta Daniel Kowalik.
W ramach realizacji przedmiotowego zadania zostanie przebudowana droga powiatowa nr 2144E gr. m. Kutno – Imielno – Kołomia - Morzyce na odcinku od km 4+117 do km 8+325; od km 12+042 do km 15+240; od km 15+240 do km 18+305.
Zakres robót będzie obejmował miedzy innymi:
1) Roboty przygotowawcze:
a) roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych dla dróg kołowych;
b) karczowanie krzaków i podszycia. Wywiezienie pozostałości po karczowaniu;
c) oczyszczenie rowów z namułu z profilowaniem dna i skarp, grubość namułu 20 cm;
d) oczyszczenie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych bitumem;
e) ustawienie barier energochłonnych stalowych;
2) Prace bitumiczne wraz z pracami towarzyszącymi:
a) skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych bitumicznych emulsją asfaltową;
b) wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11 W, grubość warstwy po zagęszczeniu 3 cm;
c) wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11 S, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm;
3) Wykonanie poboczy z kruszywa łamanego:
a) wykonanie korytowania mechanicznego poboczy szer. 0,75 m;
b) wykonanie poboczy z kruszywa łamanego frakcji 0-31,5 mm (dolna warstwa), grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm (szer. 0,75 m).
Projekt obejmuje ponadto dofinansowanie na nadzór inwestorski, wykonanie tablic informacyjnych oraz inne działania informacyjne.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.