Osiągnięty końcowy wynik – strata brutto 669.927,26 zł jest wynikiem m.in. zaliczenia do pozostałych przychodów operacyjnych 2,5 mln zł z tytułu ugody z NFZ, rozwiązania rezerw i odpisów aktualizujących na łączną kwotę 9.400 tys. zł, w skład których wchodzą: rozwiązanie rezerwy z tytułu ustawy „203” (2.844 tys. zł), rozwiązanie rezerwy na koszty sądowe i egzekucyjne (2.122 tys. zł), rozwiązanie rezerwy na koszty nierozliczone przez komornika (3.996 tys. zł).
Rozwiązanie rezerw, o których mowa wyżej, poprawia co prawda znacznie stronę przychodową bilansu, ale jest zabiegiem wyłącznie księgowym, polegającym na dodaniu do przychodów wcześniej zawiązanych, a obecnie rozwiązanych rezerw.
Dodatnia różnica między ukształtowanymi kosztami operacyjnymi, a pozostałymi kosztami operacyjnymi w wysokości 6.192 tys. zł likwiduje księgowo stratę operacyjną i po uzupełnieniu wyniku o przychody i koszty finansowe oraz zyski i straty nadzwyczajne, ustala wynik końcowy jako stratę w wysokości 669.927,26 zł. Kwota zysków nadzwyczajnych stanowi księgowe zaliczenie do przychodów umorzonych w toku restrukturyzacji należności.
W dokumentacji SPZOZ brak jest zgody Starostwa Powiatowego na zawarcie w listopadzie 2006r. ugody na kwotę 3.600 tys. zł, co wydaje się przekroczeniem zakresu zwykłego Zarządu, szczególnie, że wcześniej, w maju 2006r. została zawarta umowa o kredyt z BPS S.A. na podstawie błędnych założeń co do zysków i strat w latach następnych, kiedy to od roku 2006 SPZOZ miał generować co roku dodatnie wyniki finansowe. Wobec braku realnej możliwości spłacenia kredytu jest oczywiste, że zrezygnowanie w trakcie zawierania ugody z kwoty kilkunastu, a co najmniej kilku mln zł, były działaniem na szkodę SPZOZ i kłóciło się z zasadami prawidłowej gospodarki i zarządzania finansami publicznymi.