Rejestracja i logowanie

Dbajmy o kręgosłup

Lifestyle 15-05-2019 Autor: Artykuł sponsorowany
1
Dbajmy o kręgosłup
Dominującym trybem pracy staje się praca siedząca. Stan ten zawdzięczamy rozwojowi technologii i powstawaniu urządzeń, które coraz częściej wyręczają nas w zajęciach wymagających wysiłku fizycznego. Ta pozornie komfortowa sytuacja niestety niesie z sobą również zagrożenia. Jednymi z podstawowych i najczęściej spotykanych są schorzenia kręgosłupa. Lekceważenie pierwszych objawów może prowadzić do przykrych i nad wyraz bolesnych konsekwencji.

Proste zasady profilaktyki

Każdy od dziecka słyszy o tym, jak ważne jest zachowanie prawidłowej postawy, niestety ta prosta prawda trafia do nas w przekonujący sposób dopiero z chwilą, kiedy poczujemy pierwsze bóle. Powszechność tego typu dolegliwości jest tak ogromna, że zdążyła zyskać miano choroby cywilizacyjnej. Tymczasem już niewymagające ćwiczenia fizyczne, a nawet zwykły spacer potrafią skutecznie zapobiec pojawieniu się bólu. Ważne jest, aby wykonywać je profilaktycznie przed a nie dopiero po wystąpieniu pierwszych objawów.

Równie ważne jest przestrzeganie kilku zasad, które są na tyle nieuciążliwe, że z łatwością mogą wejść w nawyk. Najważniejszą zasadą jest staranie o maksymalne odciążenie kręgosłupa i o ile to możliwe przenoszenie obciążeń na inne partie ciała. Podstawą jest zachowanie prawidłowej postawy podczas pracy. Wyprostowane plecy, odpowiednio dobrane podparcie lędźwiowe i ergonomia pozwalająca zachować komfort bez potrzeby wykonywania nienaturalnych skrętów ciała, nie tylko korzystnie wpłynie na stan zdrowia, ale też znacząco poprawi efektywność. Jeśli musimy podnieść coś ciężkiego, pamiętajmy o zachowaniu prostych pleców, mięśnie nóg znacznie łatwiej poradzą sobie z obciążeniem. Warto pamiętać, że przyczyną bólu może być nie tylko praca, ale też odpoczynek - materac, na którym śpimy, powinna cechować twardość dobrana do masy ciała.

A jeśli już boli?

Techniki leczenia bólu pleców zależą od ich rodzaju, intensywności i czasu trwania. Z niewielkimi dolegliwościami możemy poradzić sobie sami. Warto w takim wypadku zachować aktywność fizyczną, próba “przeleżenia” problemu nie tylko go nie rozwiąże, ale wręcz nasili objawy. Pomóc może również rozgrzewanie bolących miejsc, w wypadku uporczywego bólu można też sięgnąć po środki przeciwbólowe. Jeśli jednak ból jest uporczywy lub trwa powyżej czterech tygodni, konieczna będzie wizyta u specjalisty. Jest to o tyle ważne, że zaniedbanie pozornie niewielkich dolegliwości może skutkować powstaniem zmian zwyrodnieniowych niekiedy prowadzących do upośledzenia, a nawet porażenia mięśni.

Fizjoterapeuta zapozna się ze stanem naszego zdrowia i dobierze dedykowany zestaw ćwiczeń. Jeśli zaistnieje potrzeba skorzystania z pomocy w domu, to możliwe będzie zamówienie takiej usługi przez internet, doskonałym przykładem jest tu strona Medistuff.pl. Dzięki niej uzyskamy nie tylko szybki dostęp do doświadczonych specjalistów i doraźną pomoc, ale możemy też liczyć na porady pozwalające zachować doskonałą kondycję przez kolejne lata.

komentarze (1)
Dodaj komentarz

Lekarza pierwszego kontaktu nie interesuje, że boli cię kręgosłup. Masz ćwiczyć, schudnąć i brać tabletki. Nie dostaniesz skierowania na rtg czy rezonans. Nie dostaniesz skierowania na rehabilitację. Nie dostaniesz skierowania do specjalisty. Koniec zaleceń.

dodaj komentarz
Średnio co 2-3 tygodnie ktoś z forum jest zgłaszany na policję, wykrywa się ponad 80% przypadków! Większość piszących zostaje ukarana...
Czytaj także