- szkoła zatrudnia nauczyciela do nauczania przedmiotu informatyka lub technologia informacyjna (posiadającego kwalifikacje do nauczania tego przedmiotu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 155 poz. 1288)),
- organ prowadzący wywiązał się z dotychczasowych zobowiązań wynikających z deklaracji przystąpienia do projektów centralnych (Pracownia internetowa w każdej gminie i Pracownia internetowa w każdym gimnazjum, Pracownia internetowa w każdej szkole),
- w pierwszej kolejności powinny być wyposażane szkoły publiczne,
- pierwszeństwo w otrzymaniu pracowni mają te szkoły, które do tej pory nie otrzymały wyposażenia komputerowego z poprzednich projektów centralnych,
- w drugiej kolejności istnieje możliwość uzyskania drugiej pracowni komputerowej, jeżeli –placówka jest zespołem co najmniej dwóch szkół lub posiada dużą liczbę oddziałów. O wyborze takiej szkoły powinna decydować: liczba uczniów przypadająca na jeden komputer wykorzystywany do celów dydaktycznych, liczba uczniów w szkole oraz liczba nauczycieli wykorzystujących komputer w procesie dydaktycznym.
Kryteria podziału ( internetowych centrów informacji multimedialnej) dla bibliotek szkolnych:
- typowane do wyposażenia powinny być szkoły posiadające bibliotekę wraz z czytelnią lub pomieszczeniem do tego przeznaczonym oraz zatrudniające przynajmniej jednego nauczyciela bibliotekarza na cały etat (posiadającego kwalifikacje zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 155 poz. 1288)) lub innych nauczycieli zapewniających obsługę centrum,
- w pierwszej kolejności powinny być wyposażane szkoły publiczne,
- w pierwszej kolejności wyposażane winny być szkoły nie posiadające multimedialnych centrów informacji,
- szkoła powinna znajdować się w obiekcie z docelową lokalizacją (nie będą brane pod uwagę rozwiązania tymczasowe, punkty filialne),
- w następnym roku szkolnym realnym będzie dokonanie naboru do klas pierwszych w szkole.