Reklama

Reklama

Podszywają się pod pracowników banku i policjantów. Mieszkańcy mogą stracić oszczędności życia

Opublikowano: ndz, 10 paź 2021 09:00
Autor: | Zdjęcie: poglądowe/pixabay

Podszywają się pod pracowników banku i policjantów. Mieszkańcy mogą stracić oszczędności życia - Zdjęcie główne

Nowa metoda wyłudzania pieniędzy. Podszywają się pod pracowników banku, a nawet policjantów | foto poglądowe/pixabay

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Słyszymy dzwoniący telefon, odbieramy, a przemiły pan lub pani informuje nas, że jest pracownikiem banku, w którym mamy konto. Ostrzega wtedy przed planowanym atakiem hakerskim i prosi, żeby przelać pieniądze na wskazany rachunek. Tam oszczędności mają być bezpieczne. Niestety, jeśli damy się oszukać, możemy stracić oszczędności życia.

Reklama

Spoofing – co to takiego?

Komenda Powiatowa Policji w Kutnie ostrzega przed coraz popularniejszą metodą wyłudzania wrażliwych danych oraz pieniędzy. Mowa o SPOOFINGU, który polega na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę.

- Technicznie spoofing jest dziś możliwy głównie dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym. Przy ich wykorzystaniu dzwoniący może w niemal dowolnej usłudze ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego. Policjanci nie mają możliwości technicznego zablokowania spoofingu, gdyż telefon przestępcy nie jest podłączony do sieci komórkowej, lecz komputerowej – informuje kutnowska policja. 

W ten sposób oszuści coraz częściej podszywają się pod konsultantów banków, urzędników czy nawet policjantów.

CZYTAJ TAKŻE: "Be cool, be save, be brave". Kutnowski szpital rusza z kampanią społeczną. O co chodzi? [WIDEO];

Manipulacja i strach

Sprawcy wykorzystują różne triki socjotechniczne po to, by zmanipulować rozmówcę i uzyskać dostęp do jego smartfona lub komputera, a w konsekwencji do rachunku bankowego. 

- Ofiara spoofingu, sugerując się numerem, który wyświetlił się na telefonie jest przekonana, że prowadzi rozmowę z infolinią banku, pracownikiem urzędu lub policjantem. W większości rozmów pojawiają się jednak dwa elementy: presja czasu i poczucie zagrożenia. Zwykle oszuści namawiają ofiary do przelania pieniędzy na dane konto – zaznacza policja. 

Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji samodzielnie wpisać numer banku, zadzwonić, poinformować o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje.

CZYTAJ TAKŻE: Muzyka terapią w walce ze śmiertelną chorobą. Pan Piotr chce spełnić tylko jedno marzenie [WYWIAD/ZDJĘCIA]

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)